Αναζητήστε στην Πύλη

Σύνθετη αναζήτηση
 
Αρχική 29 Μαρτίου 2024
Πολιτισμός Ιστορία Ανατολική Μακεδονία και Θράκη Νομός Ξάνθης

Σηλύβρια ή Σηλυβρία ή Σηλυβριά ή Σιλίβρι
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Επιβίβαση προς το Μικρασιατικό μέτωπο το 1921
Η μεγάλη εξέδρα της Ραιδεστού
Επιβίβαση τμημάτων της δωδέκατης μεραρχίας
Μεταφορά ελληνικών στρατευμάτων 1920-1922
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Ραιδεστός, ή Ρησιστός ή Ροσιστός ή Ροδοστός
Εορτασμός για την απελευθέρωση της Ραιδεστού
(Φωτογραφία: M. Dadicoz, Rodosto)
Μετά την απελευθέρωση την Ραιδεστού
Νεαρός αστός της Ραιδεστού
Νεαρός αστός της Ραιδεστού
Αποβίβαση του Γ΄ Σώματος Στρατού στη Ραιδεστό
Μικρασιάτες πρόσφυγες στη Ραιδεστό
Ακτή Βοσπόρου
Ξύλινα σπίτια της Κωσταντινούπολης
Ξύλινα σπίτια της Κωσταντινούπολης
(Φωτογραφία: Αδερφοί Abdullah)
Ξύλινο αστικό σπίτι στην Αδριανούπολη
Ξύλινο αστικό σπίτι στη Ραιδεστό
Ξύλινο σπίτι σε ελληνική συνοικία στη Ραιδεστό
Ξύλινο σπίτι σε ελληνική συνοικία στη Ραιδεστό
Η Αίνος του 1902
Σχολάριο ή Σκουλάρι με το Ιερό Όρος
Ξύλινο, εγκαταλειμμένο ελληνικό σπίτι στο Σχολάριο
Ιερό Όρος ή Όρος Γάνος
Ιερό Όρος ή Όρος Γάνος
Αυδήμιο ή Ευδήμιο με το Ιερό Όρος
Αυδήμιο ή Ευδήμιο με το Ιερό Όρος
Αυδήμιο ή Ευδήμιο με το Ιερό Όρος
Ευρύτερη περιοχή Αυδημίου
Παραλία του Αγίου Γεωργίου στο Αυδήμιο
Παραλία του Αγίου Γεωργίου στο Αυδήμιο
Παραλία του Γάνου, Ιερού Όρους
?γιος Ιωάννης ο Καλαφάτης
Ελληνική παραδοσιακή κατοικία
Ελληνική παραδοσιακή κατοικία
Μονή της Παναγίας της Σκαλωτής
Μονή της Παναγίας της Σκαλωτής
Το Ιερό Όρος στην Ανατολική Θράκη
Είσοδος κατοικίας
Ξύλινο σπίτι
Ξύλινο σπίτι

Ήχοι - Βίντεο
Δεν υπάρχουν αρχεία ήχου και βίντεο.

Σχετικοί Σύνδεσμοι
Δεν υπάρχουν σχετικοί σύνδεσμοι.

Άλλα Αρχεία
Δεν υπάρχουν αρχεία.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
Αρχαιολογία
Αρχιτεκτονική
Ιστορία
Μουσεία
Μυθολογία
Θρησκεία
Λαογραφία - Ήθη / Έθιμα
Παραδοσιακές μορφές Τέχνης - Επαγγέλματα
Πηγές
Προσωπικότητες
Σπήλαια
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΟΠΟΘΕΣΙΕΣ
Ανατολική Μακεδονία και Θράκη
Δήμος Αβδήρων
Δήμος Αλεξανδρούπολης
Δήμος Βιστωνίδος
Δήμος Δράμας
Δήμος Θάσου
Δήμος Ιάσμου
Δήμος Καβάλας
Δήμος Κομοτηνής
Δήμος Μαρωνείας
Δήμος Ξάνθης
Δήμος Σαμοθράκης
Δήμος Σταυρούπολης
Νομός Δράμας
Νομός Έβρου
Νομός Καβάλας
Νομός Ξάνθης
Νομός Ροδόπης
Ιστορία: ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Ολες οι κατηγορίες

21/10/2007
ΜΝΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘ' ΗΜΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

POSTSCRIPTUM

© ΙΔΡΥΜΑ ΘΡΑΚΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
προεπισκόπηση εκτύπωσης

Αναφερόμενοι στην καθ' ημάς Ανατολή ή στον Ανατολικό Ελληνισμό εννοούμε τους σημαντικούς και ακμαίους ελληνικούς πληθυσμούς, οι οποίοι ιστορικά κατοικούσαν έξω από το Νέο Ελληνικό Κράτος και ανατολικά του Αιγαίου.
Κατά τις αρχές του 20ου αιώνα λίγο πριν τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο, οι Έλληνες αποτελούσαν ένα λαό με σαφείς ιδιαιτερότητες, που κατοικούσε στους γεωγραφικούς χώρους της ιστορικής παρουσίας της οικουμενικής Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Αμέσως μετά τη δημιουργία του, στο Ελληνικό Κράτος κατοικεί μόλις το ένα τέταρτο των Ελλήνων. Προϋπόθεση ύπαρξης του ελληνικού εθνικού κράτους υπήρξε η οικουμενική Μεγάλη Ιδέα, η οποία αποτελούσε και την κεντρική ιδεολογία του. Με την επίδραση του Διαφωτισμού, η Μεγάλη Ιδέα είχε προσεγγίσει μορφές ανάλογες προς την ευρωπαϊκή αντίληψη του εθνικού κράτους.
Στην ευρύτερη και μεγάλη Ανατολή, ο Ανατολικός Ελληνισμός, πολιτικά υποταγμένος πλην πολιτισμικά και οικονομικά κυρίαρχος, είχε επιτύχει μια μορφή εκσυγχρονισμού, που του επέτρεπε να διατηρεί τις παραδόσεις και τις ιδιαιτερότητες του. Για τους Έλληνες της Ανατολής, η βυζαντινή παράδοση παρέμενε η πηγή και το βάθρο του Νέου Ελληνισμού.
Με την κατάρρευση του ανατολικού μετώπου και το δρόμο της αναγκαστικής μετακίνησης και ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε το σύνολο σχεδόν των Ελλήνων εγκαταλείπει τις οικίες του και καταφεύγει στις Νέες Χώρες. Η Θράκη υποδέχεται μεγάλο τμήμα του πληθυσμού αυτού που γίνονται παράλληλα φορείς του πολιτισμού που είχε αναπτυχθεί στις πατρογονικές κοιτίδες.