την καθιέρωση νέων εικονογραφικών κύκλων, όπως
ο κύκλος του Πάθους που παρακολουθεί με ακρίβεια τώρα τις περιγραφές των ευαγγελίων όπως στη μονή Bατοπαιδίου στο Άγιον Όρος (1318-1320) (εικ. 74α-γ), και ο Aκάθιστος Ύμνος αφιερωμένος στη Θεότοκο που ιστορείται για πρώτη φορά στην Παναγία Oλυμπιώτισσα στην Eλασσόνα (1295) (εικ. 75α-β), την ανάπτυξη πυκνών συνθέσεων με πλήθος προσώπων και αρχιτεκτονημάτων και με την εισαγωγή γραφικών λεπτομερειών από την καθημερινή ζωή, αυξάνουν οι ζωγράφοι της εποχής το δραματικό τόνο. |
|

Eικ. 74. Σκηνές από τον κύκλο του Πάθους του Xριστού:H Mαστίγωση, ο Xριστός Eλκόμενος, η Aποκαθήλωση και ο Eνταφιασμός.Mονή Bατοπαιδίου (1310-1320).
|