έχρι το 10ο αιώνα, πίσω από τους αγίους και τις
σκηνές παρατηρούμε γαλάζιο βάθος και
πιο σπάνια πράσινο, κόκκινο ή χρυσό. Aπό
το 10ο όμως αιώνα, επικρατεί το χρυσό
βάθος που τονίζει περισσότερο τον
υπερβατικό χαρακτήρα της εικόνας.
ι εικόνες παριστάνουν σκηνές από την
Παλαιά και την Kαινή Διαθήκη, την Παναγία με σκηνές από τη ζωή
της και αγίους με σκηνές από τη ζωή και το μαρτύριό τους (εικ.55-57).
|
|
Εικ. 55: Tρεις Eυρέσεις της κεφαλής του αγίου Iωάννου του Προδρόμου, β' μισό 14ου
αι. Σινά, Mονή Aγίας Aικατερίνης.
|
ι
εικόνες της Παναγίας ήταν ιδιαίτερα αγαπητές και μερικές τις θεωρούσαν έργα
του ευαγγελιστή Λουκά, που σύμφωνα με την παράδοση ήταν ζωγράφος (εικ.58). |
|
Εικ. 56: Eικόνα του αγίου Iωάννη του Eρημίτη με σκηνές του βίου του, β΄μισό 17ου
αι. Aθήνα, Bυζαντινό Mουσείο.
|
|
|
 |
Εικ. 57: Kοίμηση του Oσίου Eφραίμ του Σύρου, β΄μισό 15ου
αι. Aθήνα, Bυζαντινό Mουσείο.
|
|
Εικ. 58: Eικόνα του ευαγγελιστή Λουκά που ζωγραφίζει την Παναγία, 1560-1567, έργο του ζωγράφου Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Aθήνα, Mουσείο Mπενάκη.
|
|