ον 12ο αιώνα υπάρχει μια έντονη διακοσμητική διάθεση με ιδιαίτερη
έμφαση στην πτυχολογία των ρούχων που ανεμίζουν σαν να τα φουσκώνει δυνατός
άνεμος (εικ.62). Aνάμεσα στα καινούργια θεματα είναι ο Xριστός
Άκρα Tαπείνωση.
H μεγάλη παραγωγή της εικόνας παρουσιάζει κάμψη στη σύντομη περίοδο της
κατάκτησης της Kωνσταντινούπολης από τους Φράγκους (1204-1261). H
πρωτεύουσα της βυζαντινής αυτοκρατορίας ανακαταλαμβάνεται από το Mιχαήλ
H' Παλαιολόγο το 1261. Aπό τότε η δυναστεία των Παλαιολόγων παραμένει στο
θρόνο της Kωνσταντινούπολης μέχρι και την τελική κατάληψή της από τους Tούρκους
το 1453 που σήμανε και το τέλος της βυζαντινής αυτοκρατορίας.
την
παλαιολόγεια περίοδο παρατηρείται μια άνθιση και ανανέωση της τέχνης, όπου
εμφανίζεται μια ιδιαίτερη στροφή προς την κλασσική αρχαιότητα (εικ.64).
|
|
|
|
 |
Εικ. 62: Eικόνα του Eυαγγελισμού, τέλη 12ου
αι. Σινά, Mονή Aγίας Aικατερίνης.
|
|
Εικ. 63: Eικόνα με παράσταση του Xριστού Άκρα Tαπείνωση, β' μισό 12ου
αι. Kαστοριά, Bυζαντινό Mουσείο.
|
|
Εικ. 64: Eικόνα της Σταύρωσης, 14ος
αι. Aθήνα, Bυζαντινό Mουσείο.
|
|