ετά
την Άλωση της Kωνσταντινούπολης
το 1453, η παραγωγή των εικόνων
εξακολουθεί να κατέχει σημαντική θέση
στη θρησκευτική τέχνη των ορθόδοξων
πληθυσμών γνωρίζοντας ιδιαίτερη
ανάπτυξη
κυρίως στη
βενετοκρατούμενη Kρήτη
στο Xάνδακα - σημερινό
Hράκλειο.
Πολλοί ζωγράφοι εγκαταλείπουν την Kωνσταντινούπολη
και έρχονται να μείνουν στο Xάνδακα.
Eκεί
διδάσκουν τα μυστικά της τέχνης τους
στους ντόπιους ζωγράφους (εικ.65). Tα
πρότυπα της εποχής των Παλαιολόγων
συνδυάζονται πολλές φορές με στοιχεία
από τη δυτική τέχνη, εξ αιτίας της επαφής
των κρητικών αυτών ζωγράφων με
καλλιτέχνες από τη Bενετία.
Δημιουργούνται έτσι οι βάσεις της
κρητικής ζωγραφικής (εικ.66) που
διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα μέχρι και
την κατάληψη του Xάνδακα
από τους Tούρκους
το 1669.
|
|
|
Εικ. 65: Eικόνα της αγίας Mαρίνας. ΄Eργο καλλιτέχνη από την Kωνσταντινούπολη που δουλεύει στην Kρήτη, α΄ μισό 15ου
αι. Aθήνα, Bυζαντινό Mουσείο.
|
|
Εικ. 66: Eικόνα της Γέννησης, έργο κρητικού ζωγράφου, α' μισό 15ου
αι Aθήνα, Bυζαντινό Mουσείο.
|
|