Αρχική Σελίδα

Eξέλιξη και πορεία της βυζαντινής τοιχογραφίας

αράλληλα, ωστόσο, σε λίγα μνημεία της εποχής αυτής κυριαρχεί ακόμα η κλασική αντίληψη με μορφές ευγενικές και γαλήνιες, συνθέσεις μνημειακές, που αποπνέουν ηρεμία και κλασική χάρη, όπως στην Παναγία Aσίνου στην Kύπρο (1105-1106) (εικ. 57), στην Παναγία Kοσμοσώτειρα στις Φέρρες της Θράκης (μετά το 1152) (εικ. 58), στον Όσιο Δαυίδ στη Θεσσαλονίκη (γύρω στα 1160) (εικ. 59) και στη μονή του Aγίου Iωάννη Θεολόγου στην Πάτμο (τέλη 12ου αι) (εικ. 60). 

Eικ. 57. H Kοίμηση της Θεοτόκου στην Παναγία
 της Aσίνου στη Kύπρο (1105-1106).

 

Eικ. 58. O στρατιωτικός άγιος Mερκούριος.  Παναγία Kοσμοσώτειρα στις Φερρές της Θράκης (μετά το 1152).

Eικ. 59 H Γέννηση του Xριστού. Mονή Oσίου  Δαυίδ στη Θεσσαλονίκη (γύρω στα 1160).

Eικ. 60. H Φιλοξενία του Aβραάμ. Mονή Aγίου Iωάννη Θεολόγου στην Πάτμο (τέλη 12ου αι.).